Els i les educadores socials ens caracteritzem
per tenir moltes bones idees per donar
resposta a les moltes necessitats a les que el nostre quefer quotidià ens
obliga. Des de les potencialitats pròpies i les de les persones amb les que actuem
educativament, les dels companys i companyes de feina, les de la xarxa
comunitària del lloc on treballem, fins i tot les dels amics i coneguts... tot serveix.
El postgrau ha permès el grup de participants
d’enguany posar-hi mètode a aquesta capacitat, mitjançant l’elaboració del treball
final de postgrau. Cada estudiant ha
triat un tema, a partir dels propis interessos i ha comptat amb l‘assessorament
tutorial d’un professor/a del postgrau, que li ha orientat per desenvolupar-ho amb
metodologia i creativitat.
Els paràmetres d’avaluació dels treballs són els
següents:
- Innovació: En quin grau la pràctica introdueix maneres de fer noves, que trenquen amb formes d’actuar prèvies?
- Planificació: En quin grau es defineixen adequadament els objectius i com es pretén assolir-los?
- Disseny del sistema d’avaluació: En quin grau la pràctica disposa d’un sistema d’avaluació ben definit i amb indicadors objectius, alhora que té en compte i documenta els errors?
- Resultats positius: En quin grau la pràctica millora la situació de la persona o persones a qui va dirigida?
- Factibiliat: En quin grau és viable l’aplicació de la pràctica?
- Efectivitat: En quina mesura la pràctica contribueix a assolir els objectius plantejats?
- Eficiència: En quin grau són proporcionats els recursos emprats amb els resultats obtinguts?
- Transferibilitat: En quin grau la pràctica es pot aplicar a un context diferent a l’entorn en que fou creada?
El
proper divendres 26 i dilluns 29 de setembre, al Campus Mundet de la
Universitat de Barcelona (aula 1105, edifici Migdia) es presenten els 13
treballs elaborats. No volem deixar
passar l’oportunitat de convidar-vos a participar. Aquests són els títols dels
treballs que es presentaran:
- Educador social, masculí i singular.
- Guia per programar activitats per a infants de 0 a 3 anys atesos als centres del sistema de protecció.
- El trencament i les pèrdues que pateixen els infants i els adolescents en els centres.
- La identitat digital als CRAE: anàlisi, ús i estratègies.
- Tecnologia: una nova forma de participació als centres residencials d’acció educativa.
- La comunicació entre centres educatius i escolars. Eines per a la millora del rendiment acadèmic.
- Quan una persona estimada mor… La mort i el dol viscuda pels infants que viuen en centres.
- Guía para acompañar e intervenir con niños/as y adolescentes con discapacidades físicas en centros de protección.
- Avaluació de la satisfacció dels infants de 0 a 3 anys atesos pel sistema de protecció.
- Millorar l’atenció a les necessitats emocionals i psicològiques dels infants i adolescents en els CRAES.
- Creación de un Centro de Atención Residencial en el Perú.
- El vincle afectiu fraternal com a factor de resiliència pels infants i joves que viuen als centres de protecció.
- Respondre a unes expectatives / Encaixar amb uns encàrrecs.
Podeu consultar els horaris de cada
presentació clicant
aquí.
Cada
defensa dura 30 minuts, 10 minuts de presentació i 20 minuts de discussió.
Confiem que els temes desenvolupats siguin d’interès pels professionals del
sector i puguin ser d’utilitat per repensar la pròpia pràctica educativa, amb la finalitat de millorar la qualitat de l’atenció
prestada als centres del sistema de protecció.
Us hi
esperem!
Equip Postgrau Centres
No hay comentarios:
Publicar un comentario