21/1/14

TIC I CENTRES DE PROTECCIÓ.





"Internet esdevé socialment interessant quan deixa de ser-ho tecnològicament". Josep Maria Ganyet"

Un dels temes que treballem en el Postgrau és el de les TIC i les xarxes socials i la seva relació amb el treball que es fa en els Centres. 
Pensem que és necessari un abordatge sobre el tema, no solament des del punt de vista dels perills o els mals usos de les xarxes socials (ciberbullyng, sexting, grooming) i la necessitat d'un treball educatiu per protegir als infants i adolescents. 
També, i sobretot, des del punt de vista de la potencialitat de les TIC, de les eines 2.0, per millorar la qualitat de vida de les persones. 

Tal com es diu a les Recomanacions de la DGAIA i el CSICAT:
“ l’equip educatiu ha de gestionar els espais de què disposa el centre amb criteris planificats i unificats, a fi que se’n faci un ús educatiu. Cal promoure l’experiència positiva en la navegació que ha de reforçar l’ús educatiu, amb usos conduïts i amb temps limitat com alternativa als mals usos i accés il·limitat a continguts nocius per als infants i adolescents .”
Les eines tecnològiques (com ara els filtres de contingut) no garantitzen per sí soles una protecció del menor davant els riscos que planteja l’ús d’Internet. Cal a més un acompanyament per part dels seus educadors a fi que aprenguin uns criteris de navegació segura i que els serveixi per enfortir l’autoprotecció”.

És important que els educadors i educadores treballin el tema de la identitat digital dels infants i joves. Aquesta identitat digital pot ser, fins i tot, un factor resilient per a les persones. Una identitat digital que jugui a favor i no en contra.

També, la nostra intenció, és investigar sobre aquelles propostes socioeducatives que introdueixin les TIC en el funcionament del centre.

Sera Sánchez.

2 comentarios:

  1. Actualment les noves tecnologies estan cada cop més presents en la nostra societat i en els més joves. Davant d’aquesta realitat, hauríem d’agafar aquestes eines i incorporar-les com un suport més en el nostre treball educatiu i anar caminant paral•lelament amb el ritme que marca la societat amb les noves tecnologies. Utilitzem-les com un aliat i una font de coneixement per millorar la nostra pràctica educativa!!

    ResponderEliminar
  2. Totalment d' acord amb les teves paraules. La nostra formació permanent i reciclatge formatiu és tan necessari com la formació amb les TIC i tota l' utilització d' eines. Hem d' estar amb formació contínua, ja que tot progressa i va canviant i nosaltres ens hem d' adaptar amb la major facilitat possible per així atendre amb condicions òptimes als nostres usuaris.

    ResponderEliminar