20/5/16

TREBALLS FINALS DE POSTGRAU

Sis dels participants en l’edició d’enguany del Postgrau han presentat els seus treballs finals. Es tracta d’un document original, sobre una temàtica relacionada amb els continguts del postgrau que sigui d’interès per l’estudiant però també pel sistema de protecció en el seu conjunt. Van tenir l’oportunitat de gaudir de 6 excel·lents treballs que breument es descriuen tot seguit.

Joana López ha elaborat un conjunt de recomanacions basades en la parentalitat positiva “Guia d’intervenció amb famílies en els centres residencials d’acció educativa” per tal que els equips educatius dels centres del sistema de protecció tinguin algunes eines per revisar la pròpia pràctica i repensar com reorientar l’actuació quan la situació del nen o nena justifiquin implicar els membres adults de la seva família en l’atenció.



Col·laborant en la cerca d’estratègies per donar una millor resposta a les necessitats psicològiques dels infants i adolescents amb trastorns mentals atesos al sistema de protecció, la Lara Carmona, ens va presentar el treball “Educant en els trastorns mentals: Guia de bones pràctiques per a educadors de centres de protecció”. Tot un seguit de recomanacions a tenir en compte elaborades per aquesta graduada en psicologia que ens ha acompanyat aquest curs.


La Cristina Fernández ha fet una revisió documental referida a l'abús sexual infantil intrafamiliar, elaborant la “Guia de recomanacions per millorar la pràctica educativa en els centres del sistema de protecció” per donar resposta a aquest tipus de situacions. Tot i que els 


En Josep Fontdevila va exposar el seu treball “Gamificació a un CRAE”, que desenvolupava una proposta per introduir aquesta metodologia en el centre on treballa i contribuir a l’èxit escolar dels adolescents que participin del projecte. El disseny entra en fase de pilotatge i amb l’inici del curs escolar, al Setembre de 2016, s’implementarà, sent totalment replicable en qualsevol altre centre del sistema de protecció.  


La preocupació per la preparació de l’alta als centres per majoria d’dedat, va impulsar al Jesús Ángel Sánchez a revisar el plantejament al centre on treballa i ha fet una proposta en el seu treball  “Y ahora...  ¿qué? Análisis del contexto social  y de las necesidades de los jóvenes tutelados en los CRAEs en Cataluña”.


Finalment, per contribuir al desenvolupament de les pròpies competències professionals, en Miguel Ángel Sanjosé va defensar el material d’autoavaluació per educadors, centrat en la competència que ell ha denominat màesquerra.  "MÀESQUERRA:  Elaboración de material para una propuesta de sensibilización de mejora de las competencias del educador/a en los centros” és un interessant treball que permet revisar la pròpia pràctica i identificar les àrees de millora professional.



Tots sis treballs han abordat temes molt interessants, que de ben segur, van ajudar a les persones assistents a la defensa a revisar les pròpies pràctiques en els centres de treball. També, estem treballant per facilitar-vos l’accés online als treballs, per si els voleu consultar en el repositori de la UB. Us n’informarem!

No hay comentarios:

Publicar un comentario