Sis dels participants
en l’edició d’enguany del Postgrau han presentat els seus treballs finals. Es
tracta d’un document original, sobre una temàtica relacionada amb els
continguts del postgrau que sigui d’interès per l’estudiant però també pel
sistema de protecció en el seu conjunt. Van tenir l’oportunitat de gaudir de 6
excel·lents treballs que breument es descriuen tot seguit.
Joana López ha
elaborat un conjunt de recomanacions basades en la parentalitat positiva “Guia
d’intervenció amb famílies en els centres residencials d’acció educativa” per
tal que els equips educatius dels centres del sistema de protecció tinguin algunes
eines per revisar la pròpia pràctica i repensar com reorientar l’actuació quan
la situació del nen o nena justifiquin implicar els membres adults de la seva
família en l’atenció.
Col·laborant en la
cerca d’estratègies per donar una millor resposta a les necessitats
psicològiques dels infants i adolescents amb trastorns mentals atesos al
sistema de protecció, la Lara Carmona, ens va presentar el treball “Educant
en els trastorns mentals: Guia de bones pràctiques per a educadors de centres
de protecció”. Tot un seguit de recomanacions a tenir en compte elaborades per
aquesta graduada en psicologia que ens ha acompanyat aquest curs.
La Cristina
Fernández ha fet una revisió documental referida a l'abús sexual infantil
intrafamiliar, elaborant la “Guia de recomanacions per millorar la pràctica
educativa en els centres del sistema de protecció” per donar resposta a
aquest tipus de situacions. Tot i que els
En Josep Fontdevila
va exposar el seu treball “Gamificació a un CRAE”, que desenvolupava una
proposta per introduir aquesta metodologia en el centre on treballa i
contribuir a l’èxit escolar dels adolescents que participin del projecte. El
disseny entra en fase de pilotatge i amb l’inici del curs escolar, al Setembre
de 2016, s’implementarà, sent totalment replicable en qualsevol altre centre
del sistema de protecció.
La preocupació per
la preparació de l’alta als centres per majoria d’dedat, va impulsar al Jesús
Ángel Sánchez a revisar el plantejament al
centre on treballa i ha fet una proposta en el seu treball “Y ahora...
¿qué? Análisis del contexto social
y de las necesidades de los jóvenes tutelados en los CRAEs en Cataluña”.
Finalment, per
contribuir al desenvolupament de les pròpies competències professionals, en Miguel
Ángel Sanjosé va defensar el material d’autoavaluació per educadors, centrat en
la competència que ell ha denominat màesquerra. "MÀESQUERRA: Elaboración de material para una propuesta de
sensibilización de mejora de las competencias del educador/a en los centros”
és un interessant treball que permet revisar la pròpia pràctica i identificar les
àrees de millora professional.
Tots sis treballs
han abordat temes molt interessants, que de ben segur, van ajudar a les
persones assistents a la defensa a revisar les pròpies pràctiques en els
centres de treball. També, estem treballant per facilitar-vos l’accés online als
treballs, per si els voleu consultar en el repositori de la UB. Us n’informarem!
No hay comentarios:
Publicar un comentario