El passat cap de setmana 20 i 21 de març es van celebrar les XI Jornades d’Educació Emocional i
Família.
Unes jornades riques en contingut i ponents, amb
participants de tota Espanya i altres països llatinoamericans. Conferències
interessants com la de la Dra. M. Rosa
Buxarrais autora de nombrosos llibres sobre família i escola, o la Mercè Conangla, autora també de nombrosos llibres
sobre Ecologia Emocional.
O molts professionals que plantejaven temes interessants en els 13
tallers que es van impartir el dissabte.
Jo vaig dinamitzar un d’aquests tallers. El de Violència
Filio-Parental del que me’n vaig endur molt més del que vaig proposar.
Per a mi la docència o la dinamització d’espais
de debat des de que vaig començar a fer-ho, ja fa uns quants anys, és un lloc
del que sempre surto carregada d’energia, on quan s’aconsegueix el que alguns
de nosaltres entenem per fluir, em sento tocada per la vareta màgica
inexplicable de l’ESTAR al 100 % allí, amb els 5 sentits. On de forma natural i
sense control, surt el que segurament tenim en una part de nosaltres, més
emocional que racional, el més autèntic i el que realment arriba als alumnes,
estudiants, o companys que volen compartir la reflexió. És tot allò que no saps
que saps i que realment interessa. Com diria el meu company Roger, l’enamorament
amb els alumnes. Els espais autèntics d’aprenentatge, de compartir coneixement.
Així va
ser la meva experiència del taller, amb
un grup disposat a aprendre, a compartir
idees i a viure emocions, en només dues hores. A partir de temes, frases que jo
pretenia que obrissin preguntes, més que
donessin respostes.
Intentar que les persones que m’escolten s’emportin
preguntes és per a mi important. Que en el
seu dia a dia tinguin dubtes i es puguin
replantejar allò que podia semblar inamovible.
És el que per a mi val la pena de la docència i
la pràctica reflexiva, el que em va empènyer a engegar un projecte com el
Postgrau d’Acolliment Residencial; pensar que es podien replantejar dinàmiques,
conceptes, històries que ens explicàvem i que calia relatar de nou en el món
dels centres de protecció a la infància. I cada curs de nou, introduint tot allò
que les persones que s’incorporin com a alumnes, professionals en actiu o
futurs professionals, ho puguin qüestionar, esbandir, revisar.
Estic contenta d’haver participat d’aquest taller
en aquestes jornades d’educació emocional, perquè m’ha permès parar i compartir
un trosset del meu pensament emocional.
Ana Avellaneda
No hay comentarios:
Publicar un comentario