Tot el que comença
té un final… i la segona edició del postgrau també s’acaba. Almenys, les sessions
presencials! Al postgrau s’aprofita, però, fins el darrer moment! Així que hem
treballat molt intensament continguts de tipus metodològics, des de dues
perspectives molt diferents.
Divendres el contingut que ens va ocupar va ser
la seguretat de l’atenció, com a dimensió de la qualitat. L’Elisabet ens va acompanyar
en la reflexió sobre com fer uns centres del sistema de protecció que siguin
més segurs per als nens i nenes. Les metodologies d’anàlisi treballades, l’AMFE
i l’ACA, esdevenen una bona guia per identificar les causes dels problemes de
seguretat i dissenyar les accions de millora que ens ajudin a prevenir l’aparició
o la recurrència dels errors que poden generar problemes de seguretat. Mitjançant
l’AMFE vam analitzar com es prepara la medicació en els centres, com es
preparen els àpats, com es programen les activitats fora del centre i com s’enllita
els nens i nenes, per tal que l’atenció sigui el més segura possible. I amb l’ACA, vam analitzar un cas que
descrivia un esdeveniment sentinella, del que vam analitzar les causes que l’havien
originat i les accions de millora que es poden implementar per fer una organització
més resilient.
Dissabte en Roger,
va començar de bon de matí, fent-nos analitzar el nostre CI, que no coeficient
intel·lectual, sinó el nostre context intern que ens predisposava a començar el
dia d’una o d’una altra manera... un dia que sabíem que seria llarg i que tenia
una complicació afegida per molts: estar a classe mentre es disputava un gran
partit entre el Barça i el Madrid!
Mitjançant l’instrument
VIA, va fer emergir totes les nostres
fortaleses i ens va recordar, de nou, com és d’important que també les hi veiem
en els nens i nenes atesos al sistema de
protecció. A més, va compartir amb nosaltres el seu ampli coneixement de
gamificació. Tot jugant, amb lego serious play hem construït col·laborativament
com seria un centre de protecció que incorporés tot el que per nosaltres és
important. I amb els daus facilitadors de story
telling, hem construït històries que
parlen de les nostres anècdotes però també de les dificultats del dia a dia
dels equips professionals.
Eines molt
potents pels equips, però també per treballar educativament amb els nens i
nenes atesos als centres. Tot plegat,
aprenentatges que segur, ens ajudaran a ser millors professionals i disposar de
més eines per prestar una millor atenció en els centres del sistema de
protecció.
Els participants
en l’edició d’enguany, com els de l’anterior, compten amb els aprenentatges
adquirits i les competències desenvolupades en el marc del postgrau, a més del
recolzament dels companys i companyes d’aquesta edició i de l’anterior i dels membres de l’equip
docent, per liderar els processos de canvi necessaris per millorar la qualitat
de l’atenció en els centres del sistema de protecció.
Si en vols formar
part dels participants en la tercera edició, no dubtis en demanar informació.
Estem fent les darreres entrevistes de selecció i encara queden algunes places.
Contacta amb nosaltres en
aavellaneda@ub.edu
No hay comentarios:
Publicar un comentario