21/11/15

Tot el que comença té un final… i la segona edició del postgrau també s’acaba. Almenys, les sessions presencials! Al postgrau s’aprofita, però, fins el darrer moment! Així que hem treballat molt intensament continguts de tipus metodològics, des de dues perspectives molt diferents.
 Divendres el contingut que ens va ocupar va ser la seguretat de l’atenció, com a dimensió de la qualitat. L’Elisabet ens va acompanyar en la reflexió sobre com fer uns centres del sistema de protecció que siguin més segurs per als nens i nenes. Les metodologies d’anàlisi treballades, l’AMFE i l’ACA, esdevenen una bona guia per identificar les causes dels problemes de seguretat i dissenyar les accions de millora que ens ajudin a prevenir l’aparició o la recurrència dels errors que poden generar problemes de seguretat. Mitjançant l’AMFE vam analitzar com es prepara la medicació en els centres, com es preparen els àpats, com es programen les activitats fora del centre i com s’enllita els nens i nenes, per tal que l’atenció sigui el més segura possible.  I amb l’ACA, vam analitzar un cas que descrivia un esdeveniment sentinella, del que vam analitzar les causes que l’havien originat i les accions de millora que es poden implementar per fer una organització més resilient.  

Dissabte en Roger, va començar de bon de matí, fent-nos analitzar el nostre CI, que no coeficient intel·lectual, sinó el nostre context intern que ens predisposava a començar el dia d’una o d’una altra manera... un dia que sabíem que seria llarg i que tenia una complicació afegida per molts: estar a classe mentre es disputava un gran partit entre el Barça i el Madrid!
Mitjançant l’instrument VIA,  va fer emergir totes les nostres fortaleses i ens va recordar, de nou, com és d’important que també les hi veiem en   els nens i nenes atesos al sistema de protecció. A més, va compartir amb nosaltres el seu ampli coneixement de gamificació. Tot jugant, amb lego serious play hem construït col·laborativament com seria un centre de protecció que incorporés tot el que per nosaltres és important.   I amb els daus facilitadors de story telling,  hem construït històries que parlen de les nostres anècdotes però també de les dificultats del dia a dia dels equips professionals.
Eines molt potents pels equips, però també per treballar educativament amb els nens i nenes atesos als centres.  Tot plegat, aprenentatges que segur, ens ajudaran a ser millors professionals i disposar de més eines per prestar una millor atenció en els centres del sistema de protecció.  
Els participants en l’edició d’enguany, com els de l’anterior, compten amb els aprenentatges adquirits i les competències desenvolupades en el marc del postgrau, a més del recolzament dels companys i companyes d’aquesta edició  i de l’anterior i dels membres de l’equip docent, per liderar els processos de canvi necessaris per millorar la qualitat de l’atenció en els centres del sistema de protecció.

Si en vols formar part dels participants en la tercera edició, no dubtis en demanar informació. Estem fent les darreres entrevistes de selecció i encara queden algunes places.  Contacta amb nosaltres en aavellaneda@ub.edu 

No hay comentarios:

Publicar un comentario